Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Lees hieronder de veelgestelde vragen.

Neem contact op

Veelgestelde vragen

Technische ondersteuning

Problemen met de app kunt u 24/7 tijdens uw reservering melden via de app. Gebruik hiervoor de knop in de vorm van een koptelefoon 🎧. Kunt u helemaal niet bij de reservering? Kies dan 085 048 5700

Als uw voertuig weggesleept moet worden kunt u 24/7 terecht bij de pechhulp van Leaseplan via 0365272727.

Administratieve zaken worden afgehandeld via info@tcs.nl tijdens kantooruren.

Wanneer u uw reservering start vraagt de app eerst om een inspectie te doen. De app toont reeds gemelde schades en u kunt nieuwe foto’s toevoegen.

Schades tijdens uw reservering meldt u direct met zoveel mogelijk aanvullend bewijs (foto’s) naar info@tcs.nl. Vul altijd het Europese schadeformulier in

Als iemand anders betrokken is vult u altijd een Europees Schadeformulier in samen met de tegenpartij, zodra u op een veilige plek staat.

Een allrisk-verzekering is inbegrepen in de huurprijs. Uw eigen risico bedraagt €500,-, gelijk aan de borg.

  • Controleer of de versnelling op P staat
  • Houd de rem ingedrukt
  • Druk op de start/stop-knop om de auto uit te schakelen
  • Stap uit
  • Sluit de auto af via de WeGo app
  • Herhaal bovenstaande stappen indien dit niet lukt

U heeft een of meer facturen niet (tijdig) betaald. Bij de factuur heeft u de betaallink gekregen. Zodra u alle facturen heeft voldaan kunt u via info@tcs.nl verzoeken om uw account weer vrij te geven. Dit gebeurt onder kantoortijden. Voorkom dus dat u ondertussen inkomsten misloopt door uw account niet te laten blokkeren.

U kunt te allen tijde uw reservering verlengen, mits de auto niet nodig is voor een volgende reservering. Als u dit niet tijdig doet en doorrijdt na de eindtijd van uw reservering, dan kunt u niet meer afsluiten (en betaalt u een opslag). Verleng de reservering met een uur zodat u de auto alsnog kunt afsluiten.

WeGo Carsharing Android / iPhone. Onze oude app heet TCS, deze heeft u niet meer nodig.

Een allrisk-verzekering is inbegrepen in de huurprijs. Uw eigen risico bedraagt €500,-, gelijk aan de borg.

Uw account wordt vrijgegeven als de aanmelding volledig is afgerond.

Het voertuig is na u geboekt (inclusief buffertijd van 1 uur) of u heeft de maximale reserveringsduur bereikt. Het voertuig dient dus ingeleverd te worden voor de eindtijd van uw reservering om een extra opslag te voorkomen (€25,- p/u, minimaal 1 kwartier na de eerste minuut)

Stuur een mail aan info@tcs.nl met een omschrijving van het probleem en de betreffende factuur- of boekingsnummers.

Een Tesla die uit slaapstand moet komen reageert niet direct. We adviseren de Tesla op de volgende manier te starten (ook als u bent uitgestapt tijdens uw reservering!):

  1. Ontgrendel de Tesla via de app
  2. Wacht 20 seconden
  3. Start de auto door de rem ingedrukt te houden
  4. Wacht 20 seconden
  5. Schakel van P naar D
  6. Indien u nog niet kunt rijden, wacht nog 20 seconden en schakel weer van P naar D

U mag de instellingen van de auto’s niet aanpassen. Bepaalde instellingen zoals de wegloopvergrendeling verstoren de werking van de app. U kunt via de app de auto vergrendelen als u pauzeert.

U kunt binnen 48 uur inderdaad niet meer uw reservering annuleren.

E-Niro: in de WeGo-app vergrendelen, ontgrendelen, deur openen

Leaf: in de auto knop linksvoor met symbool van tankzuil met stekker indrukken

Model S: ga in de auto in het menu naar Laadinstellingen (symbool bliksemschicht) en kiest daar voor ontgrendelen

Reserveren

Bedankt voor uw interesse, u kunt hier uw aanmelding in gang zetten. U leest de vervolgstappen in de bevestigingsmail

Wij vragen bij de aanmelding om een kopie van uw rijbewijs (voor en achter) en een uittreksel van de KvK (niet ouder dan 6 maanden). Daarnaast dient u te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving voor het gebruik van taxivoertuigen. U vindt alle voorwaarden in de huurovereenkomst onderaan het aanmeldformulier.

U kunt een reservering maken tot 7 etmalen vooruit. Bij vooruit reserveren weet u natuurlijk niet wat het laadniveau zal zijn op het moment van ophalen, maar u bent wel verzekerd van een voertuig (behoudens onverwachte uitval om technische redenen).

Wij werken samen met Uber, maar u kunt onze voertuigen gebruiken met ieder vervoersbedrijf wat dit toestaat. Bij uw aanmelding verstrekken wij de nodige documenten en foto’s voor Uber en Bolt.

Alle voertuigen zijn emissieloos en bij de gemeente aangemeld voor toegang tot de schone standplaatsen. Uiteraard dient u zelf te voldoen aan de hiervoor geldende wet- en regelgeving en heeft u een keycard van de gemeente Amsterdam nodig.

Een deel van de vloot is TX-gekeurd en aangemeld voor aanvullend vervoer. Indien u voldoet aan de voorwaarden van de STC kunt u via TTO’s die hieraan meewerken een speciaal STC-paspoort aanvragen voor TCS (informatie bij uw TTO).

De minimale duur van een boeking is 1 uur, de maximale duur is 24 uur

Helaas is het niet mogelijk uw reservering aan te passen. U kunt wel tot 48 uur van tevoren uw reservering kosteloos annuleren. Rijdt u na de eindtijd van uw reservering door, dan wordt over die extra tijd een opslag van €25,- p/u gerekend. Als u dit wilt voorkomen kunt u extra speling in uw reservering meenemen (voor een veel lager tarief per uur).

Op dezelfde plek als waar deze is opgehaald, bij een normale lader, ook als het om een Tesla gaat

Een elektrisch voertuig hoeft niet vol ingeleverd te worden. Een waterstofauto dient altijd vol ingeleverd te worden, dit gaat even snel als fossiele brandstof tanken

Uiteraard dient een voertuig altijd schoon en gebruiksklaar ingeleverd te worden. Doet u dit niet, dan kunnen gerelateerde kosten aan u worden doorberekend. Er is een wasbox aanwezig op de inleverlocatie en u kunt op onze kosten gebruikmaken van de wasstraat van Bob’s Carwash (alleen de Basic optie, extra’s worden doorbelast)

Kort na het beëindigen van de reservering krijgt u een factuur met een betaallink. Hierna heeft u 24 uur om de factuur te voldoen voordat uw account wordt geblokkeerd. Let op: de kosten worden berekend op basis van de geboekte tijd, en niet op basis van de gereden tijd, indien het voertuig voortijdig wordt ingeleverd.

Zolang u de reservering voor de eindtijd van de reservering verlengt, is dit geen probleem. Indien u doorrijdt zonder te verlengen wordt deze tijd gefactureerd met een opslag van €25,- per uur (minimaal 1 kwartier)

Nee, u gebruikt altijd bij aanvang van uw werktijd de ondernemerskaart van uw eigen onderneming. U rijdt dus te allen tijde onder uw eigen P-nummer. Als u wordt gecontroleerd terwijl u op het P-nummer van een ander rijdt, wordt u hier zwaar voor beboet.

Bij het uitlezen van de boordcomputer staat altijd om welke BSN het gaat. U kunt voor uw aangifte deze gegevens dus gewoon uitfilteren. U kunt immers altijd aantonen dat het om een andere persoon gaat. Rijden op andermans P-nummer is uiteraard niet toegestaan, degene die dit heeft gedaan loopt risico op aanzienlijke boetes bij controles. Helaas gebeurt dit wel eens, gelukkig ondervindt u hier geen nadeel van.

Uiteindelijk willen wij onze diensten overal waar vraag is aanbieden. Momenteel is er een ophaal- en inleverlocatie in Amsterdam, in theorie kunt u deze voertuigen natuurlijk overal gebruiken waar dit is toegestaan

Het aantal inzetbare auto’s, het aantal gebruikers en de vraag variĂ«ren per uur en per dag sterk. Via de app ziet u hoeveel en welke auto’s beschikbaar zijn, zodat u weet wanneer het druk is en wanneer niet.

Waterstof

Met waterstof rijdt u in een schoon (emissievrij) voertuig, zonder dat u de laadtijd heeft van een elektrische auto. Daarnaast is een waterstoftaxi echt een primeur waarmee u zeker opvalt op de standplaats of in de bestelapps!

Dit kan o.a. op meerdere locaties vlakbij de inleverlocatie. Gebruik kaarten zoals die van h2.live om te zien welke stations operationeel zijn

Hetzelfde als bij traditioneel gas tanken. Gebruik kaarten zoals die van h2.live om te zien welke stations operationeel zijn

Een Toyota Mirai heeft een tankinhoud van ongeveer 5 kilo voor een opgegeven bereik van 450km. De actuele prijzen per kilo vindt u op de websites van aanbieders als Shell en OrangeGas

De auto wordt vol aangeboden en wordt ook weer vol terug verwacht. Gebruik kaarten zoals die van h2.live om te zien welke stations operationeel zijn, er zijn diverse aanbieders op korte afstand van de inleverlocatie.

Indien u afwijkt van deze verplichting zult u een factuur ontvangen voor de brandstofkosten plus een administratieve opslag van €10,-.

Maak gelijk een foto van het dashboard waarop het brandstofpeil en het tijdstip te zien zijn. Tank de auto vol en maak een foto van de bon. Maak een melding bij info@tcs.nl met beide foto’s. U ontvangt na controle een creditfactuur voor de tankkosten. Vanaf 18 juni 2022 tellen we daar ook 1 uur huurkosten bij op ter compensatie voor het ongemak.

Elektrisch

Nee, u hoeft het voertuig niet vol in te leveren. Het is wel heel belangrijk dat u het voertuig aan de lader zet en controleert dat het voertuig echt laadt voor u de reservering afsluit.

U hoeft het voertuig niet op te laden voor het inleveren, het kan zonder laadpas op onze locatie aan een lader worden gezet. Als u elders of tussentijds bij wilt laden kunt u zelf een laadpas aanschaffen. Als u een Tesla aansluit op een supercharger elders worden de laadkosten doorbelast met een administratieve opslag per factuur.

U kunt weggesleept worden door de pechhulp van Leaseplan (0365272727) naar ofwel het dichtstbijzijnde laadstation (indien u beschikt over uw eigen laadpas) of naar de Contactweg. De (meer)kosten van uw verloren tijd en/of uw verlengde reservering worden niet gecompenseerd. U bent er zelf voor verantwoordelijk om het voertuig tijdig voldoende op te laden. Hiernaast kunnen kosten voor reserveringen die door uw toedoen niet konden worden uitgevoerd worden doorbelast.

Tesla: als de deuren openstaan hoeft u alleen maar de klep in te drukken. Via het Teslascherm kan de laadklep ook ontgrendeld worden

Leaf: linksvoor naast het stuur zit een knop met een symbool van een paal en stekker.

Nee, als u stroom aftapt of anderszins misbruik maakt van onze (laad)faciliteiten zult u een boetefactuur ontvangen